Kundundersökningar

Våra kundundersökningar ger er de insikter ni behöver för att ökad kundnöjdhet. Det gör att ni kan ta välgrundade beslut som leder till högre lönsamhet.

Boka ett möte

Nöjda kunder ger långsiktiga relationer och ökad lönsamhet

  • En nöjd kund rekommenderar företagets produkter eller tjänster till andra.

  • En nöjd kund tenderar till att köpa kompletterande produkter eller tjänster.

  • En nöjd och lojal kund tenderar till att bli mindre priskänslig jämfört med nya kunder.

Vi hjälper er prioritera rätt i ert förbättringsarbete

Genom att identifiera vad som betyder mest för kunderna kan vi göra en prioriteringsordning för det kommande förbättringsarbetet. Vi kan erbjuda olika typer av undersökningar beroende på era specifika behov. 

Anpassade undersökningar

Vi inleder alltid med en problemanalys för att kunna utforma syftet med undersökningen samt för att mejsla ut de faktorer som kan styra kundernas nöjdhet.  Ni kanske även behöver veta hur effektiv er marknadsföring är. Vi avgör sedan på vilket sätt svaren ska samlas in. Vi använder telefonintervju, face-to-face-intervjuer, webbenkäter eller en blandning av dessa.

Ställ en fråga

Tveka inte att höra av dig. Vi står redo för att besvara dina frågor.

Kontakta oss

  • Kundundersökningarna är enkla att använda och ger bra underlag för förbättringsarbete.

    Magnus Filipsson , KlubbSverige

  • Jag tycker att undersökningen var riktigt bra. Efter undersökningen har vi som klubb tittat närmare på vad medlemmarna egentligen vill ha och därigenom levererat bättre.

    Alexandra Tägström , Life n Joy Rättvik

Sluta gå på magkänsla – ta förankrade beslut

Vi lever i en ny värld. Information sprids blixtsnabbt mellan människor via sociala medier och bloggar. Ett företags varumärke kan skadas över en natt. Det är därför ännu viktigare idag än förut att ha goda ambassadörer istället för marodörer. Utnyttja det positiva pratet, minska det negativa. Skaffa en armé av goda ambassadörer. Vi hjälper er!



Så hjälper vi er - lägg energi på det som betyder mest

Vi hjälper er genom att ta reda på hur nöjda kunderna är idag och hur förbättringsbehovet ser ut. Vi identifierar även de områden ni bör prioritera i ert förbättringsarbete. Se ett exempel på hur detta går till genom att klicka på följande länk: Exempelrapport



Så kan en undersökning förbättra verksamheten

Här nedanför kan du se varför er organisation tjänar på att göra en undersökning.

 

 

Utan en undersökning:

  • Beslut baseras på magkänsla.

  • Ingen fullständig bild av hur nöjda kunderna är och hur stort förbättringsbehovet egentligen är.

  • Svårt att veta vad man ska lägga sin energi på för nöjdare kunder.

  • Kunderna får ingen bekräftelse på att ni bryr er om vad de tycker.

 

Med en undersökning:

  • Beslut baseras på fakta.

  • Ni får veta svart på vitt hur nöjda era kunder är och vilket förbättringsbehov ni har.

  • Ni får veta vad ni ska fokusera er energi på för ännu nöjdare kunder.

  • Ni visar kunderna att ni bryr er om vad de tycker.

Vi hjälper er att nå ökad lönsamhet

Tveka inte att kontakta oss, så hjälper vi dig att på bästa sätt lägga upp din nästa undersökning!

Kontakta oss